Formland efterår 2017

Lørdag aften på vej hjem fra Herning, skrev jeg lidt om hvordan min dag havde været på Formland. Lidt minder og tanker fra en god og intens messedag.

Jeg stod op i morges og ramte jorden løbende, sådan føles det i hvert fald. Hele dagen har jeg været sitrende og fyldt af energi. Normalt bruger jeg en lang togtur på at læne mig tilbage med en god bog, men i dag kunne jeg slet ikke finde ro. Det betyder heldigvis at tiden er blevet brugt konstruktivt.

Hele min dag er blevet tilbragt på Formland Messen i Herning (nåh ja, og toget frem og tilbage). Sidst jeg var afsted, var jeg i praktik og jobsøgende, så jeg var nervøs og usikker fordi jeg aldrig havde været der før, jeg skulle hjælpe til på standen og så skulle jeg jo sælge mig selv.

I dag, mindre end et år senere, var situationen helt anderledes. Jeg skulle ikke sælge mig selv og nogle evner, jeg endnu ikke havde prøvet af. I stedet har jeg glædet mig og været spændt, jeg har langt mere tillid til det jeg laver og det jeg kan, og jeg ved nu, at alle fejlene følger med og gør slutresultatet så meget bedre.

Så jeg trådte ind på messen med et stort smil og fik så meget positiv energi tilbage. Og nogle virkelig gode samtaler, som ikke handlede om at sælge, men om at udvide netværk og lære af de spændende historier, som følger med når mange ildsjæle stimler sammen.

Messehalen er lyst op af spots, spots, spots. Det får standene til at stå skarpt og man kan se enhver lille detalje. Desværre er det elendigt at tage billeder i, men jeg har givet det chancen, så I får et udpluk af de bedste.

Så hvem besøgte jeg?

Peter Larsen Kaffe

Dagen startede egentlig med at jeg fór vild. Hallerne var inddelt anderledes denne gang end de var i foråret, så det jeg mente var en genvej, blev en omvej (en tendens jeg fulgte resten af dagen). Jeg havnede i Food Hall, som var den sidste hal inden One, hvor jeg skulle mødes med Monica.

Til trods for de mange dufte af the, slik og i særdeleshed chokolade, blev jeg straks draget af duften af friskkværnede kaffebønner. Jeg var slet ikke klar over, at det var Peter Larsen før jeg faldt i snak med baristaen. De har lavet en mere eksklusiv linje med nogle virkelig flotte og smagfulde produkter. Jeg fik en drip coffee lavet på Chemex og det var den perfekte start på dagen.

 

Dot Aarhus

Efter kaffe fik jeg sagt godmorgen til den lille flok mennesker jeg kendte og så gik turen videre rundt for at se de flotte stande.

Jeg kender Pia og Ulrik som står bag Dot, og de er hardcore messe-folk. Deres stand var bygget op efter samme principper som på forårets messe, men denne gang havde de for alvor knækket koden og havde tilføjet detaljer, som lige tog den til det næste niveau. Set up’et er helt simpelt, men det viser deres produkter fra deres bedste side og minder næsten mere om en udstilling på et museum end i en butik. Det passer måske også meget fint, når nu de har deres Nosey stående i MoMA’s butik i NY.

Det er en fornøjelse at besøge Dot Aarhus standen, både for at se eller gense produkterne, men også bare for at få en snak med Pia og Ulrik, som er søde, imødekommende mennesker, der desuden er vidunderligt underholdende i deres indbyrdes ping-pong og drillerier.

By Holmer

Jeg kan lige så godt fortælle at jeg laver noget kommunikationsarbejde for By Holmer, det er der ingen hemmelighed i, men jeg lærte dem at kende fordi jeg forelskede mig i deres produkter og ikke den anden vej rundt. Det er stadig en glæde at se deres stand, som er lys og enkel, men stadig hyggelig og indbydende. Med ganske få elementer forstår de at dekorere deres stand, så den udstråler alt det de står for; dansk design, naturlig elegance og masser af hygge.

By Holmer laver så flotte produkter og de går mig lige i hjertet, både med deres design og måden de dekorerer og styler deres stand. Jeg kan virkelig godt lide kombinationen af det høje niveau af professionalisme og deres attitude, som er imødekommende og helt nede på jorden.

Det var overordentlig god stil at der var stod en gammel cykel med ladet fyldt op med vandflasker. Det kan være hårdt at trave en messe rundt under de varme spots og en flaske vand kan virkelig redde dagen. Og så gør det jo ikke noget at By Holmers flotte logo er der på.

Sandra, som er den ene halvdel af parret bag By Holmer, er fotograf og derfor er deres billeder altid noget helt særligt. Det bærer deres også Instagram præg af og det gør det ekstra lækkert at følge med.

Eden Outcast

Eden Outcast er jeg stødt på, på Instagram (kig forbi, de gør det godt med masser af opslag og videoer), men jeg har aldrig set deres ting i virkeligheden. De sælger farvestrålende unika-tæpper fra Marocco og tæpperne alene er grund nok til at besøge standen. Farverne er et vildt sansebombardement og det er så kærkomment imellem alt det grå og nedtonede.

Men udover tæpperne designer Nina Frederikke som står bag Eden Outcast, også lysestager, hylder i Messing og de vildeste ”pynteting”. Når jeg siger pynteting, er det ikke for at forklejne designet, men hendes ”Wallflower” er for eksempel kun til pynt, men det gør den virkelig også godt.

Hun kalder sig selv for maximalist. Der skal masser af pynt, bling og farver til, men hun gør det på en måde, som ikke skræmmer mig. Hendes entusiasme får mig til at se nye muligheder og jeg endte med at bruge en del tid på standen. Især hendes væghængte messingreol forelskede jeg mig i, jeg kunne se den både med plante-planeter, bøger og stilleben på de små røgfarvede hylder.

Dagens bedste overraskelse!

Humdakin

Læser man blogs, følger med på Instagram og i det hele taget interesserer sig lidt for hvad der er nyt, så kan man næsten ikke have undgået at høre navnet Humdakin! Her er tale om eksklusive plejeprodukter, ikke til huden, men til din husholdning.

Produkterne er virkelig flotte, men det jeg særligt er vild med, er at papirerne er i orden. Camilla Schram har skabt en serie effektive produkter, som hun kan stå inde for. Går man ind på hjemmesiden finder man en fane, der hedder dokumentation. Det vil sige, dokumentation for at produkterne virker og for at de indeholder det, hun lover.

Produkterne fra Humdakin er som en af de få sluppet igennem nåleøjet i Tænks app Kemiluppen. Det er der ikke mange, der kan prale af. Hun kalder ikke sine produkter økologiske, for som hun selv siger, kan man ikke lave 100% økologisk rengøring og hun vil ikke kalde produkterne for økologi, hvis det i virkeligheden drejer sig om en procentdel af ingredienserne. Det har jeg stor respekt for.

I det hele taget har jeg stor respekt for Camilla, hun er sød og hjertevarm, samtidig med at hun er skarp på sit arbejde og meget professionel. Hun fortalte mig at da hun oprettede en Instagram til Humdakin, var det første gang hun brugte mediet. Det kan man ikke se (see for yourself).

Har du ikke hørt om Humdakin før, så hold er vågent øje. Jeg glæder mig til at prøve den nye håndsæbe som fjerner lugt (ikke mere fiskelugt eller lignende efter madlavning!) og så giver jeg især håndcremen min varmeste anbefaling.

Som sagt, havde jeg ikke nogle særligt gode billeder med hjem, men selvom kvaliteten ikke er til at råbe hurra for, så syntes jeg stadig man kan se, hvor flotte standene var og hvor meget der var gjort ud af dem.

Tak endnu engang Formland!

One thought on “Formland efterår 2017

Skriv et svar

