Ideer til fødselsdagsønsker… Måske

Endelig maj! En måned der for mig ikke bare betyder sol, men også fødselsdag! Da jeg var yngre satte jeg mig altid ned og skrev en liste specifikt til min fødseldag. Alt hvad hjertet kunne begære kom på og alt det, jeg ikke fik forærende, røg på en eller anden måde ud i glemslen. Behovet forsvandt vel i alle de andre gode gaver man fik.

Jo ældre man bliver, jo sværere er det at finde på ønsker. Derfor har jeg nu en ønskeseddel, der bliver opdateret løbende. Her vil jeg lige slå et slag for Ønskeskyen. Første gang jeg prøvede app’en og hjemmesiden var jeg mere end almindeligt uimponeret, det fungerede simpelthen ikke og der var alt for ofte fejl. Heldigvis er det længe siden og de har fået løst rigtige mange problemer. Det sker stadig, at den hikker lidt, men overordnet set fungerer det. På Ønskeskyen kan man oprette et utal af ønskesedler. Man sætter et link ind og så opretter den automatisk et ønske med billede, pris, osv. Man kan selv skrive kommentarer til eller vælge alternative billeder. Det er også muligt at oprette ønsker manuelt uden links og med egne billeder.

Ønskesedlen kan så sendes via mail, facebook og sms, hvad man nu foretrækker. Jeg kender ikke nogen, der har haft problemer med at bruge den og det er et must. Når man modtager en ønskeseddel, kan man reservere den ting man gerne vil købe, så der ikke er andre der køber det samme. Det er så snedigt! Eneste anke er, at man selv skal have en bruger, hvis man skal reservere et ønske.

Jeg har to ønskesedler: en med de ting jeg rigtigt ønsker mig og en med de ting, som jeg gerne ville eje, men alligevel ikke ønsker mig. Forvirret? Det forstår jeg godt, men det er simpelthen de ting, man gerne vil eje, men enten syntes er for dyre – ting man faktisk ikke ved, hvad man skal bruge til, ting man i virkeligheden ikke har brug for, den slags. Og dem har jeg faktisk en del af i år. Se listen herunder.

Keramik bryster… Fuck, it’s a tit!

Oh yes, der er her tale om et bare nøgne bryster med guld-nipples, håndlavet i keramik. Jeg synes, de er så flotte og unikke. Ikke to par er ens. Jeg faldt over Mette Marie Bang på Instagram (tjek hendes profil, hun laver de fedeste ting og så bor hun virkelig flot!) og efterfølgende købte min veninde et af hendes bryster. Bloggeren MoweDesign har også skrevet om dem her og jo mere jeg kigger på dem, jo mere obsessed bliver jeg. Hvorfor ønsker jeg mig dem så ikke? Fordi min søde kæreste har nedlagt veto. Jeg må først få nye bryster, når jeg har mit eget kontor, de kan hænge i. Suk…

De hedder Patværk og man finder dem her. Er man mere til en gang Pikværk, findes de her.

Billederne er lånt fra Mette Marie Bangs Instagram profil.

Wonderboom højtaler

Det kan godt være det er lidt fjollet at sige om en højtaler, men den er altså virkelig pæn! Og i forhold til rigtig mange andre højtalere, ikke så dyr. Jeg har læst nogle fine anmeldelser, så hvorfor ønsker jeg mig den ikke? Det gør jeg (måske) også, men jeg har aldrig set den live og har ikke haft mulighed for at opleve lyden. Jeg er lidt en nørd, når det kommer til elektronik, og det er derfor også vigtigt for mig at en højtaler som denne lever op til mine forventninger om god lyd. Jeg er også lidt i tvivl om, hvor vidt jeg får den brugt. Den ville være genial at have med på badeværelset, på terrassen og på stranden til sommer, men husker man at slæbe den med?

Wonderboom har bluetooth, er vandtæt og skulle være yderst holdbar. Den holder batteri i 10 timer og den findes i 6 farver. Jeg er bare faldet pladask for den fine lyserøde Cashmere. De har også 3 andre varianter af højtalere i forskellige prisklasser, som kan ses hos UltimateEars her. Prisen er 799 kr.

Wonderboom Cashmere.jpg

Ray-Ban RB4258

Nye solbriller, det kan man jo altid bruge. De er flotte – også i virkeligheden – og jeg har prøvet dem og de klæder mig. Der er bare den lille detalje at jeg fik et par Ray-Ban Erica solbriller i fødselsdagsgave sidste år. De er også i farven Havana og de minder ret meget om i formen. Erica modellen har bare detaljer i stål, hvor denne model er skåret ud i plastik hele vejen.

Fordelen ved et helt stel i plastik er, at de virker lidt mere holdbare og så kan de sættes op i håret (vigtig detalje, det kan Erica modellen altså ikke holde til) uden at man skal være bange for at de knækker eller falder ud fordi de er for løse (jeg har tjekket).

Jeg har fundet RB4258 til en meget fair pris på 767 kr. her, men jeg har også kigget efter de sorte, de står til samme pris her.

Ray-Ban RB4258.jpg

Fjollede sko!

Til allersidst har jeg kastet lange blikke efter fjollede sko fra Asos. De er pæne, farverige og har kvaster. Til gengæld er jeg i tvivl om hvorvidt de er gode at gå i! Både prisen og billederne bekræfter mig faktisk i at der ikke er særlig meget kærlighed til skæve, skøre fødder, men man kan jo blive overrasket. Og så er der ret stor mulighed for, at de skal returneres. Jeg har nemlig næsten et helt nummers forskel på mine fødder, så sko er altid spændende, hvis ikke jeg har prøvet dem først.

Blå sandaler med kvaster her og loafers med farverige kvaster her

Det var alle de skæve ting, som jeg kun måske ønsker mig. Måske det kan inspirere!

Leave a Reply

