Køb til efteråret

Jeg vil lige være i god tid og fortælle, at onsdag er der -25% på hele beautyafdelingen i Salling og samme aften er der Goodiecard aften i Magasin, hvilket betyder de har -20% på hele deres beautyafdeling + man kan spare -25% på resten af biksen. Onsdag er altså en rigtig god dag, at få fyldt op på badeværelseshylderne.

Jeg sørger altid selv for at købe ind, når der er gode tilbud. På den måde står jeg (næsten) aldrig og er løbet tør for noget. Derfor har jeg allerede en fed A-vitamin creme til natten på lager sammen med en reparerende olie og Tromborg mineral foundation nok til mere end en sæson. Uanset hvor godt jeg er forberedt, kan jeg alligevel godt komme til at mangle noget, når temperaturene pludselig falder og huden har brug for lidt ekstra.

Ovre hos hudkloge Anette har jeg lært, at det som huden for alvor bliver presset af i vintermånederne ikke bare er kulden, men varmen fra radiatorerne (jeg ved ikke om I er nået der til, men mine er allerede tændt). Den tørre radiatorluft udtørrer simpelthen huden og en tør hud ser både mere træt ud, men fine linjer og rynker træder også tydeligere frem i en hud der savner fugt.

Derfor har jeg samlet en håndfuld produkter, som jeg gerne vil eje og som både giver huden fugt, men som også hjælper på gløden. Solen giver huden en smuk farve og varme, men i de her grå dage falmer farven og huden kommer nemt til at se mat og grå ud, så derfor er der også tale om produkter som kalder gløden frem eller hjælper til at fake den.

Først og fremmest vil jeg forsøge at scrubbe liv i min hud igen. Når man scrubber sin hud fjerner man de døde hudceller, men bevæger man hænderne i masserende cirkler, hjælper man også med at øge blodcirkulationen og på den måde giver man ansigtet nyt liv. Derudover er huden mere modtagelig overfor fugtpleje efterfølgende.

Ansigtsscrubben fra Rudolph Care er en favorit fordi man både scrubber, men også kan lade produktet sidde som maske. Kornene er runde og ridser ikke huden. Den dufter dejligt og huden bliver gennemfugtet og får masser af gode olier.

Sættet fra Ole Henriksen er nyt og jeg har ikke prøvet det endnu, men det lyder intet mindre end fantastisk. Der er tale om en C-vitamin behandling som starter med en sukkerskrub, efterfølges af en syrebehandling som aktiveres af det tredje trin, en cleanser. Behandlingerne kommer i forpakkede portionsstørrelser.

Udover en scrub vil jeg gerne være sikker på, at jeg har styr på fugten fra allerførste lag af min hudpleje. Derfor er der fugt-mist og serum som giver glød på efterårets ønskeseddel også.

Hele Origins’ GinZing serie er designet til at virke forfriskende og give huden mere energi, det samme gælder denne Energy-boosting mist, som kan sprayes på ansigtet efter rens og inden de hudpleje, men den kan også bruges i løbet af dagen. Misten får ansigtet til at se friskere ud og giver fugt. Derudover virker det opkvikkende, når den lette, kølige mist rammer et træt og radiator-varmt ansigt.

Codage laver de lækreste sera til huden. De har et helt lille apotek af matte glasflakoner, som kan mikses på kryds og tværs alt efter behov. Næsten alle sera findes i både 10 ml. og 30 ml. så man nemt kan prøve sig frem. Denne her hedder Codage serum nr. 3, Radiance and Energy . I beskrivelsen står der: Tegn på træthed mindskes og via fugt, energigivende og afgiftende ingredienser opnås en mere fugtmættet og sund hud. Et koncentrat af antioxidanter og anti-aging næringsstoffer forebygger og reparerer de første rynker. Dette er et rigtig energiboost til huden der giver fornyet glød.

For at runde den fugt-gode hudpleje af, vil jeg gerne binde min fugt i huden med en god olie, som både kan bruges alene og sammen med min creme, og så vil jeg gerne slutte af med lidt “snyd” i form af en pudder som giver huden det sidste boost ud af vintertrætheden.

Olien fra Beauté Pacifique er et produkt som jeg gerne køber igen. Det er en særlig olie, som ikke fedter, og som kan bruges under makeup. Den afhjælper rødme, forfiner porerne og hjælper på pigmentfejl og så giver den glød. Derudover indeholder den anti-oxidanter og Squalane, som når dybt ned i huden og hjælper på solskader og ældet hud. Virkelig et multiprodukt, som altså også dur til fedtet hud, men man skal lige finde sin balance. Jeg bruger den gerne som det afsluttende produkt uden creme.

Hele molevitten vil jeg afslutte med den smukkeste mineralpudder, som giver glød og reflekterer lyset. Det er denne Baked Minerals pudder fra Tromborg. Den kan bruges med en let hånd i hele ansigtet eller som en highlighter på næseryg, amorbue og på kindbenene. Til vinter ville jeg vælge farven “Silk” som er flot til skandinavisk hud eller “Golden” som fremkalder minder om sommerens farve.

Alle links og billeder er fra Magasins webshop, men udover serum fra Codage, kan alle produkterne også findes i Salling.

Leave a Reply

