Clinique Chubby Lash Fattening Mascara

Min yndlingsmascara

Det er en voldsomt misvisende overskrift, når nu jeg har mere end en, men jeg vælger mascara ud fra nogle faste kriterier som altid fungerer for mig, jeg har altså en type og inden for den type har jeg udvalgt tre favoritter, som også hører til i hver sin prisklasse.

Jeg har egentligt ret tætte vipper, men de er tynde og ikke så lange, derfor vælger jeg altid en mascara med en børste der kan nå så langt ind som muligt. Min erfaring er, at en gummibørste er den der klumper mindst, kan nå alle mine vipper og generelt er nemmest at arbejder med. Som grundregel skal en mascara skiftes ud hver tredje til fjerde måned, hovedsageligt fordi at der samler sig en del bakterier i sådan en lukket beholder. Hvis man vil strække sin mascara så lang tid som muligt, så kan man gøre tre ting:

  1. Skrue din mascara-børste op og i. Hvis man trækker den op og pumper den i, kommer der for meget luft i den tørre hurtigere ud.
  2. Der sidder ofte en smule overskydende mascara på spidsen af børsten. Det er vigtigt at man ikke tørre det af på kanten af beholderens åbning. Det er ofte det, der danne klumper, når det presses ned i den friske mascara igen. Tør det hellere af på et stykke papir eller brug det på vipperne for at få mere effekt.
  3. Hvis mascaraen tørre lidt for hurtigt ud, kan man tilføje en dråbe linsevæske eller to. Det blødgør massen og er skånsomt for øjnene, man skal dog være påpasselig med mængden eller tørre det aldrig, når det kommer på vipperne.
Den dyre

Denne mascara er efter min mening for dyr, men det er efter min mening også den bedste, så derfor sørger jeg for at købe en ekstra når der er tilbud, for eksempel ved shoppeaftener i Magasin og Salling, når Matas har en kampagne for Lancôme og ellers kan den findes en smule billigere fra England. Der er tale om Lancôme Hypnôse Volume-A-Porter mascara.

Lancome-Hypnose-Volume-a-Porter-020

Billede herfra. Klik på linket for at se mascaraens effekt

Den har et smalt børstehoved med tætte gummi-børster i forskellige længder, en intens sort farve og så kan den bygges op i en uendelighed. Til gengæld behøver man ikke ret meget mascara før det ser ud af noget. Den giver både længde og volume, men ikke for meget og ikke for lidt. Min absolutte favorit. Den koster 255 kr. Ak og ve. Men! Lige nu kan den fås til samme pris, men i et gavesæt hos Matas med en mini serum og læbestift, eller til lidt mere end 200 kr. hos Feelunique også i æske, men her med en sort eyeliner (en af mine favoritter, den holder formen og farven til U.G.) og en lille oliebaseret make-up fjerner, her.

Plus: Det hele!

Minus: Prisen. Det er lidt pebret for et produkt der skiftes ud hver tredje måned, hvis man altså ikke som jeg, har brugt den op inden da.

Den parfumefri i mellem prisklassen

Denne mascara ligger egentligt langt fra, hvad jeg ellers ville købe. Den er mega sort og har gummi-børste, men der er tale om en meget stor gummibørste og en meget våd mascara, men! Den kan virkelig noget. Den er fra Clinique og hedder Chubby Lash Fattening Mascara. Det kræver lidt øvelse, men med det rette håndelag kan man lynhurtigt få flotte, meget voluminøse vipper med god længde. Den kan købes de fleste steder, da både Matas og de fleste stormagasiner forhandler Clinique. Man kan også købe den over Cliniques hjemmeside, hvor man altid får luksusprøver med. Hvis man er ny kunde og skriver sig op til nyhedsbrevet, får man en kode, så den første bestilling er med gratis fragt. Hjemmesiden er desuden også det eneste sted (hvad jeg ved af), hvor denne mascara fås både i den kulsorte Jumbo Jet farve, men også i den dybe Bodacious Black Honey, som er helt mørk violet. Den fandtes i flere farver tidligere, men jeg kan desværre ikke finde dem i DK længere.

Clinique-Chubby-Lash-Fattening-Mascara-Fall-2015

Billede herfra

A little goes a long way! Er man mest til et naturligt look, skal den nok gemmes til byture og andre festlige lejligheder. Den koster 155 kr. og kan findes her

Plus: Masser af volume og god længde, der skal ikke ret meget mascara til for at få et flot og tydeligt resultat.

Minus: Den er lidt våd i det og kræver en smule øvelse, men den er til gengæld det værd.

Den billige og velkendte

De fleste har på et eller andet tidspunkt stiftet bekendtskab med en af de mange mascara i L’oreals sortiment. Jeg har prøvet en del af dem, men den eneste som virkelig passer perfekt ind i mit billede af en perfekt mascara er den der hedder L’oreal One Million So Couture Mascara.

Loreal one million so couture

Billede herfra

Den har den fineste, nærmest blanke sorte farve, det er højst sandsynligt fordi der er tilsat silke til formlen, hvilket også gør, at vipperne føles bløde og fleksible, selvom der er mange lag på. Den giver ikke en voldsomt dramatisk effekt, men kan bygges op, så den fungerer både til et naturligt look og smokey eyes. Normalprisen er 139 kr, men den er ofte på tilbud til 99,95. Er man rigtig snedig, så køber man den hos mascara.dk, det er en dansk hjemmeside, som sælger (rigtigt gættet) mascara langt billigere end de fås i butikkerne. Fragten er på kun 8 kr. og So Couture sælges til kun 59 kr. her.

Plus: Smukke, bløde og blanke vipper. Nem at påføre. Bedst til prisen.

Minus: Jeg oplever desværre, at den hurtigere løber tør end de to andre, men så er den heldigvis heller ikke så dyr at skifte ud.

Leave a Reply

