Ebay køb

Det tog mig forholdsvis lang tid at forstå glæden ved eBay. Jeg har nok lidt en idé om, at det mest var til auktioner og mest for svindlere og folk, der gerne ville snydes. Det er det ikke. Man skal dog stadig være varsom med, hvad man kaster sin kærlighed på, især hvis man går efter mærkevarer og europæiske standarder. Det er ofte mærker som Mac, Urban Decay og Real Techniques der sælges som ægte varer, men ved ankomst viser sig at være kopier af dårlig kvalitet.

Jeg er ikke super begejstret for at skulle betale ekstra for varerne i form af moms og tillæg til Post Danmark, så jeg køber aldrig for mere end hvad der svarer til 80 DKR, så slipper man for tillæg. Hvis man gerne vil være helt sat ind i reglerne, har Christina fra bloggen Passionsforfashion skrevet et virkelig brugbart indlæg om det her.

Når jeg søger, klikker jeg altid “Buy Now” da jeg ikke gider auktioner. Så vælger jeg “Free Shipping” da jeg flere gange har oplevet, at fragten var markant dyrere end selve varen, og til sidst sortere jeg, så jeg får de billigste varer først. Det er bittert at bestille noget og så opdage, at en anden sælger har det til den halve pris.

Beauty grej

Jeg kan som udgangspunkt tåle det meste, når det kommer til make-up, men det tager jeg ikke som et tegn på at jeg bare kan bruge hvad som helst. Jeg er derfor varsom med at bestille no name make-up, da indholdsfortegnelsen aldrig er på engelsk og på den måde kan det være svært at vide, hvad man får. Til gengæld er det svært at gå galt i byen med værktøjer.

Beautyblender

Dette enormt populære redskab kan nu købes i Normal-butikkerne rundt om i landet til kun 26 kr. Hvis man stadig syntes det er lidt vildt for en svamp, så flyder eBay over med dem. De findes i alle størrelser, former og farver. Den jeg har valgt her står til ca. 5,50 DKR.

Beautyblender

Børstehoveder

Jeg har også købt ekstra børstehoveder til min Clarisonic. Jeg havde ikke super høje forventninger, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at mærke forskel på dem og originalen. De er lidt sværere at klikke i og man skal have en nænsom, men bestemt hånd når de fjernes igen. Det syntes jeg dog at besparelsen er værd. De koster ca. 10 DKR. og opefter, og fås i mange forskellige varianter. Her fra 8 DKR.

Clarisonic replacement

Børster

Jeg sværger til make-up børster fra Real Techniques, men har dog en eBay børste jeg bestilte for sjov, som er min farvorit til løs mineral pudder. Den sælges som en blush børste, men det syntes jeg den er for stor til. Den kan købes til 23 DKR. her.

Børste

K-beauty

En af de mest populære (og virksomme) beautytrends lige nu hedder K-beauty. K’et står for Korean og henviser til de sydkoreanske kvinders 10-trins hudplejerutine. Hvis ikke man er klar til så omfattende en rutine, kan man sagtens nøjes med at låne lidt fra de enkelte trin. Man kan læse mere om det i The Wall Street Journal her.

Der er to K-beauty mærker som i særdeleshed har vundet indpas i Danmark. Det ene hedder Tony Moly, som netop nu kan fås i Sephora i København. Det er hudpleje og make-up som er pakket i nuttet indpakning og mest ligner noget, der er lavet til børn. Man skal dog ikke tage fejl af indholdet.

Det andet er Mizon, som gør rigtig meget i bl.a. Sheat Masks og snegleslim, men som derudover har nogle ret imponerende og virksomme indholdslister.

Begge mærker findes på eBay til langt lavere priser end i Danmark.

Mizon Snail Recovery Cream er et multiprodukt som er god til sart eller skadet hud, den koster ca. 32 DKR. her.

MIzon snegl

Tony Moly Panda kølende øjenstick, ca. 40 DKR, her.

Panda stick

Tony Moly Eggpore scrubbemaske til at stramme porerne og mattere huden. Den varmer en smule og dufter fantastisk, her til ca. 50 DKR.

Eggpore

Derudover har jeg købt iPhone covers i hobetal og billige solbriller, hvor jeg mere end en gang er blevet positivt overrasket over kvaliteten.

Husk at når man køber fra eBay, er der som oftest 30-40 dages leveringstid. Det gode er, at man glemmer hvad man har bestilt og når det så kommer med posten, føles det som en lille overraskelsesgave.

God fornøjelse!

Alle billederne er lånt direkte fra de enkelte sælgeres produktsider

 

Skriv et svar

