Kan man læse sig til skønheden?

Jeg vil afholde mig fra at komme med løfter, jeg ikke kan holde. Men jeg vil vove den påstand, at man kan læse om hvordan man bedst behandler sit indre og sit ydre, og på den måde kan man komme et langt stykke af vejen.

Personligt sværger jeg til Beautyspace Anette som hud-guru (jeg har tjekket og ifølge Wikipedia betyder ordet guru“teacher, guide or master of certain knowledge” så jeg har ikke overdrevet) og hun har faktisk skrevet en bog der hedder “Superhud”. En, hvis jeg skal sige det, ikke mindre end fantastisk bog om, hvordan man bedst passer på sin hud. For at det ikke skal være løgn, har hun skrevet to. Den første er også ret fantastisk, men “Superhud” kan virkelig noget. Det er nemlig en guide til, hvad man skal gøre for bedst at pleje sin hud, udefra og indefra, uanset hudtype. Det er en håndbog til, hvordan man guider sig igennem skønhedsjunglen med fokus på virksomt og hudkærligt indhold i produkterne, fremfor at lade sig vildlede af buzzwords og farvestrålende indpakning.

Da jeg hentede mit eksemplar, gik jeg rent faktisk og læste den på vejen hjem fra posthuset og jeg indrømmer blankt, at jeg blev meget klogere (og temmelig chokeret) allerede i et af de første kapitler, der handler om solens effekt på huden! Læs den folkens. Den er skrevet i et sprog, som er helt nede på jorden, så alle kan være med og så er den krydret med tips og tricks fra forskellige kendisser med lækkert betræk.

“Sådan får du Superhud” (som vidunderet hedder) fås her til 249,95 og hendes første bog “Slip rynkehysteriet” her.

Anette Kirstine Poulsen

Anette Kirstine Poulsen har dog ikke eneret på området, allerede i 2010 kom Charlotte Torpegaard med bogen “Skønhed kommer inde fra – men lidt læbestift skader ikke”. Charlotte er tidligere skønhedsrådgiver på “Go’morgen Danmark” og har beskæftiget sig med beauty verdenen i mange år. Bogen er ligesom “Superhud” en guide, som også i høj grad fokuserer på make-up. Hun giver blandt tips og tricks til, hvordan man bliver sin egen make-up artist. Bogen findes her til 149,95.

Ud over bogen kan jeg anbefale, at man tager et kig forbi Charlottes fine blog, hvor hun fortæller om nye tendenser, giver tips og tricks, og hvis man følger hendes nyhedsbrev bliver man en af de første i køen til hendes eftertragtede beautybokse. Det er her det foregår.

Charlotte Torpegaard

Den sidste bog jeg vil nævne, er ikke skrevet af en kvinde, men af en mand som lever og ånder for hud. For sund hud i samspil med en sund krop og et sundt sind. Jeg ved godt, at han populært bliver kaldt cremekongen, men det virker på en måde ikke stort nok til at beskrive ham (og så syntes jeg det er en kende vulgært).

Det er selvfølgelig Ole Henriksen jeg taler om. Til min og mange andres store begejstring har Ole endelig skrevet en bog om hudpleje. En bog om hvordan, man får den sundeste og smukkeste hud, indefra og ud, og ikke bare fra de butikkerne, men også hjemme i køkkenet. Det er jeg vild med. Masker man selv kan bikse sammen. Det er sjovt og inspirerende. Jeg har ikke selv fået bogen hjem på hylden endnu (den står højt på ønskesedlen), men jeg har smugkigget og så har Alt for Damerne fået lov, at dele to af “opskrifterne” fra bogen. Jeg skal helt sikkert afprøve hans hjemmelavede avocado-ansigtsolie.

Bogen hedder intet mindre end “Perfekt Hud” og I finder den her til 199,95.

Ole Henriksen

Alle billederne er lånt fra saxo.dks hjemmeside. Hos saxo.dk kan man finde bøger med op til 70% rabat OG få gratis fragt. Det kan klart betale sig, især hvis man gerne vil have mere end en hudkærlig bog hjem på hylden. Man kan læse nærmere om Saxos plusbogsabonnement her.

One thought on “Kan man læse sig til skønheden?

Skriv et svar

