Den perfekte øjenbrynsblyant

Perfekt er et stærk ord. Meget stærkt endda, når nu vi bare taler om en øjebrynsblyant. Men så den bedste da. Eller, I ved, den bedste jeg har prøvet indtil videre…

Jeg kan huske den første gang, jeg tegnede mine øjenbryn op. Jeg kan ikke huske med hvad, men husker tydeligt, at jeg virkelig syntes jeg lignede et helt andet menneske. Og jeg var ikke 100% sikker på, at jeg var vild med det. Så jeg droppede det igen.  Der er nogle trends man skal vænne sig til og nogle, man skal blive gammel nok til. Jeg flirtede lidt med de der bryn on/off årene igennem, men for mig handlede det om at blive gammel nok (og om at gro mine bryn ud igen efter 00’erne) og det tog ca. 11 år at nå der til hvor jeg er nu.

Jeg er velsignet med mørkt hår, mørke vipper og mørke bryn. Det eneste minus ved den velsignelse er, at man nemmere kan se, når der er et “hul”. Det kan selvfølgelig fikses med en let optegning, men det store spørgsmål er hvilket produkt der er bedst og nemmest at bruge.

Jeg har set en masse videoer med seje damer på Instagram og Youtube, som på ingen tid kan male smukke divabryn uden at have ret meget at arbejde med, se bare NikkiTutorials (hende er jeg så vild med, så sjov og charmerende jo). De bruger typisk en creme farve eller en skygge og en lille skrå pensel. Jeg  har afprøvet både faste og flydende øjenbrynsprodukter, som alle gør det godt. Mit problem er at det bliver for godt. For lige. For perfekt. Det ser unaturligt ud (på mig forstås) med helt ens bryn med smuk bue og lige kanter. Så efter at have tegnet op med pensel i nogle måneder, er jeg gået over til den gode gammeldags øjenbryns-blyant.

337.png
Billedet er lånt fra Nikkitutorials youtube side

Jeg har selvfølgelig haft en øjenbrynsblyant før, flere forskellige endda, men jeg har altid et problem med farven. Selvom mine øjenbryn er helt mørke, så ser det tosset ud med en sort bryn-pen. Det dur heller ikke med en varm brun, den varme farve er god som øjenskygge, men på brynene harmonerer den ikke med min hud. The struggle is real…

For nogle år siden var jeg til et lille foredrag med Danmarks hud-guru Anette Kristine Poulsen (hende kommer jeg til at snakke meget mere om) og make-up artist Kenneth Adelhart. Kenneth fortalte, at han til tider bruger en helt almindelig skoleblyant til at tegne bryn op med, da sådan en har (and I quote) “den samme kedelige grå farve, som de fleste bryn i virkeligheden har”. Well, manden har ret. Blyantfarven matcher perfekt, men det er ikke det mest behagelige værktøj og så afgiver sådan en ikke voldsomt meget farve.

Derfor har jeg shoppet lidt rundt blandt forskellige mærker og afprøvet konsistens og farve. For mig, og sikkert også mange andre, er den perfekte øjenbrynsfarve den der kaldes “taupe”. Problemet er at mange mærker kører med farverne sort, mørk brun og blond. NU kommer vi faktisk til sagens kerne, jeg har endelig fundet en øjenbrynspen som:

  • Giver masser af farve
  • Er nem og blød at arbejde med
  • Ikke “fedter” hårene i brynet, så de klumper sammen
  • Ikke koster en formue
  • Holder hele dagen

ey_brow_pencil_n30_blonde

Svaret på min bønner blev Eylures brynpen i farven 30 Blond, som slet ikke burde fungere til mig, men  som alligevel blender pænt ind med mine bryn og ikke clasher med min hudfarve. Den koster kun 69,95 og kan købes i Matas. Jeg fandt den i den ny-indrettede Matas i Bruuns Galleri i Aarhus, hvor de desuden har et flot udvalg fra mærket.

Hvis man søger mere definition eller bare er mere modig end jeg, kan man kaste sig over Eylures Brow Palette eller endnu vildere deres Brow Ink.

Eylure er et britisk mærke, som er kendt for deres enorme udvalg af falske øjenvipper. Se bare her.

Hermed er tippet giver videre. Rigtig dejlig aften til alle jer derude!

Skriv et svar

