Første indlæg, VELKOMMEN!

Det er en smule nervepirrende at skrive det første indlæg på en blog, som i skrivende stund ikke eksisterer endnu og som ingen kender til. Det er derfor også fjollet, at det er nervepirrende, for højst sandsynligt er der ikke nogen der kommer til at læse det… Men måske!

Det føles også lidt som at skrive en jobansøgning eller – endnu værre – at skulle rejse sig op foran hele sit nye hold på Uni og fortælle, hvordan man er havnet der. Det gjorde jeg faktisk den sidste mandag i august for 6 år siden. Jeg var en af de allersidste i rækken og da det snart var min tur, følte jeg at alt det, jeg skulle fortælle, var taget. Jeg var ikke speciel, bare fordi jeg følte der spirede en journalist i maven på mig. Det var måske lidt specielt at jeg ikke kom til optagelsesprøve på journalisthøjskolen, fordi jeg faldt og knuste mit ansigt (længere historie), men jo mere nervøs jeg blev, jo mere lød det bare som en dårlig undskyldning og jeg følte mig lidt som en svindler.

Jeg endte med at sige nogenlunde det samme som alle andre, men skilte mig så alligevel ud fordi jeg gjorde det på syngende nordjysk. Jeg har ikke øre for dialekter og havde ingen idé om, at man alle andre steder i landet kan høre på ganske få stavelser, om man er nordjyde. Nogle kan endda høre, hvor i landsdelen man er fra.

Her 6 år senere, taler jeg stadig med dialekt. Det er dog fladet lidt ud, men det blomstrer heldigvis op igen når jeg er i selskab med mine landsmænd og kvinder. Så for at komme til sagen, så er jeg en 28-årige nordjyde, der er bosat i Aarhus sammen med min nordjyske kæreste. Jeg har læst på Nordisk Sprog og Litteratur på universitet i snart 6 år, fordi jeg forrige efterår tog 6 måneders tænkepause og i år har taget mig lidt ekstra god tid til mit speciale, som skal afleveres d. 1. juni.

2014-04-19 11.17.04

Jeg har drømt om at blive journalist siden jeg gik i gymnasiet, men vejen dertil var pludselig fyldt med forhindringer og en del skuffelser, så her på målstregen kan jeg sige, at jeg kun har brugt et enkelt semester af min studietid på journalisthøjskolen. Jeg elskede det fordi jeg mødte nogle vidunderlige og talentfulde mennesker, og fordi vi havde en fantastisk underviser. Jeg har brugt rigtig meget tid på ærgre mig over, at jeg ikke fandt en vej til lige præcis journalistuddannelsen, men er i sidste ende kommet frem til, at der ikke er en journalist gemt i maven på mig. Der er en skribent.

Så det er derfor jeg nu, i det sidste vilde heat af mit speciale, har startet en blog. Jeg bilder mig ikke ind, at jeg kan noget alle de andre lækre bloggere ikke kan. Jeg har for eksempel ikke lært at bruge vores spejlreflekskamera endnu. Jeg har ikke tænkt mig at love, at jeg bare spytter indlæg efter indlæg ud fyldt med visdom og banebrydende emner. Jeg har tænkt mig at skrive lidt om det hele, men indrømmet, mest om beauty og en del om bøger, men også om alt muligt andet. Jeg er ikke uddannet inden for hverken hudpleje eller kosmetik, al min viden udspringer af en personlig interesse og så har jeg to år i Matas med i bagagen.

Jeg håber bare, at der er nogen der på et eller andet tidspunkt finder mig og bloggen, og så enten finder mit indhold inspirerende eller endnu bedre, falder for min skrive-stemme. Hvis man er i tvivl, så bare husk at det hele foregår på jysk og med et smil.

Velkommen til!

– Sofie

Leave a Reply

